Jak chybujeme při správě reklam na Facebooku

Facebooková reklama je atraktivní pro řadu podnikatelů. Slibuje totiž skvělé výsledky za krátký čas s velmi sympatickým rozpočtem. Je však pravdou, že aby byla zajištěná skutečně efektivní výkonnost dané reklamy, je nutné vyhnout se chyb. I proto je ostatně dobré kontaktovat rovnou PPC specialistu , který při správě reklam výrazně pomůže. Zabrání se mimo jiné i tomu, že by došlo k zablokování vašeho účtu.

Špatně nastavený pixel se vám nemusí vyplatit

Než vůbec spustíte onu marketingovou kampaň, měli byste zjistit, jestli máte všechno řádně nastaveno či nikoliv. Především se informujte o tom, jestli máte správně nastavený pixel. Jeho špatné nastavení by se vám totiž v budoucnu nemuselo zrovna vyplatit. 

Jeho hlavním úkolem je sbírat informace o vašich potenciálních zákaznících čili o všech, které reklama nějakým způsobem zaujala. Facebook sbírá data proto, aby později dokázal optimalizovat kampaně, měřit konverze a následně také vytvářet případné remarketingové okruhy uživatelů, ze kterých poté můžete hezky těžit. Pokud však není pixel dobře nastaven, k ničemu z toho nedojde.

Nevhodně zvolený účel kampaní

Než se vůbec dostanete ke grafické a textové stránce webu, musíte nastavit účel kampaní. A to není nic snadného. Je důležité si pořádně promyslet, co od reklamy očekáváte. Potřebujete vzbudit zájem o danou událost nebo oslovit potenciální zákazníky? Či snad rovnou prodat? 

U reklam je důležité se rozhodnout pro správný účel a podle něj reklamy také optimalizovat po nějaké době. Sledujte, jestli FB přinesl dostatek konverzí, jestli došlo k vynaložení prostředků efektivně a podobně.

Automatické umístění reklam je také chybou

Při nastavování facebookové reklamy máte možnost nastavit si, kde bude vaše reklama viditelná. Můžete tedy umístit bannery přesně tam, kam potřebujete. Pokud se však bez rozmyslu rozhodnete pro automatické umístění, velmi tím chybujete. Nakonec se totiž vynaloží peníze tam, kde to nebylo zrovna třeba.