Jak výhodně prodat nemovitost

prodat svou nemovitost

Prodat nemovitost tak, aby to bylo v souladu zejména s vaší finanční představou, nemusí být zcela jednoduché. Jak na to?

Rekonstrukce

Rekonstrukce nemovitosti dokáže její tržní hodnotu významně zvýšit. Neplatí však přímá úměra, jak si řada majitelů myslí, aktuální cena totiž vychází ze situace na trhu.

Začít rekonstruovat se vám vyplatit přesto může. Jak na to? Nahraďte cokoli, co je poškozené nebo to již evidentně dosluhuje. Vyměňte okna, natřete radiátory, zrenovujte fasádu nebo opravte střechu. 

Pamatujte na to, že i drobná úprava pomůže. Ačkoli nedisponujete dostatkem financí, například vymalovat zvládnete prakticky vždy. A nezapomeňte důkladně uklidit.

Realitní odborníci přidávají ještě jeden pohled: Ti, kteří rekonstruovat nemohou či nechtějí, prodají svou nemovitost levněji, tedy s menším ziskem, mnohdy ale také rychleji. Právě nízká cena totiž může být pro kupce rozhodující.

Správné určení ceny

Cena je samozřejmě příslovečnou alfou a omegou pro obě zúčastněné strany. Příliš vysoká cena znamená, že nemovitost bude v nabídce dlouho a kupci o ni mít zájem nebudou.

Nízká požadovaná částka sice dokáže prodat dům či byt prakticky obratem, majitel však bezesporu chce prodat svou nemovitost za sumu adekvátní. Často mu ani nevadí, že si na vhodného kandidáta bude muset určitou dobu počkat. Jak ovšem poznat, zda je váš finanční požadavek při prodeji přiměřený?

Nejspolehlivější (ale nejdražší) alternativou je vypracování znaleckého posudku odborníkem. Pomoci vám mohou cenové mapy, online kalkulačky, které přibližnou cenu nabídnou nebo podklady, které najdete v katastru nemovitostí.

Přitažlivá prezentace

Inzerát nabízející vaši nemovitost bude to, s čím se potenciální zájemce potká v první řadě. Základní zásada proto zní: Mluvte v něm pravdu. Zatajit významné nedostatky by se vám nemuselo vyplatit.

Popište svou nemovitost stručně, ale výstižně. Nebuďte příliš květnatí ve vyjadřování, držte se faktů, kupujícího zajímají podstatné informace jako velikost nebo dispozice. Žádný byt samozřejmě není zcela dokonalý. 

prodeje nemovitostí

Pokuste se tak prezentovat to, co lze, pozitivně. Nabízíte byt v centru města? Oceňte dobrou obslužnost lokality a uveďte, že je vhodný pro milovníky rušného života, kteří jsou rádi v centru dění.

Nezapomeňte, že mnohdy více než slova řeknou fotografie. Není proto zcela jistě od věci přizvat si fotografa, který umí vytvořit působivé snímky.

Prezentovat svou nemovitost můžete na portále realitní seznamky zipHOME.cz. Funguje na principu přímého propojení kupujícího s prodávajícím, a navíc přidává určitou ochranu pro kupující ve formě ověření správnosti informací v inzerátu.

Osobní prohlídky

Do prodeje nemovitostí vstupují nemalou měrou emoce. Možnost prvního dojmu má zájemce pouze jednou, přitom může být rozhodující v tom, zda skutečně po prezentované nemovitosti zatouží. Kupec si udělá obrázek už zhruba za 30 vteřin.

Dbát bychom měli na to, že zaujme primárně takový prostor, který je světlý, vzdušný a opticky působí tak, že je v něm hodně místa. Zbavte se jakýchkoli zbytečností, odneste krabice, ukliďte drobnosti z poliček. Zlikvidujte to, co je zažloutlé, zaprané či zašlé.

Na fotografii tento vjem chybí a mnoho lidí mu váhu nepřikládá, v reálu je však velmi podstatné důkladně vyvětrat a rozptýlit po místnosti příjemnou vůni.