Jaké zdravotní výhody vám přinese Stand Up Paddleboarding?

paddle boarding

Stand up paddle boarding nebo také SUP se stává každým rokem více populární. Na Havaji jej používají už léta jako prostředek k udržení kondice, v okamžiku, kdy vlny nejsou vhodné pro běžné surfování. Tím, že použijete paddleboard se pobavíte a zároveň si zacvičíte.

miliony lidí po celém světě si svou fyzickou kondici zlepšují právě pádlováním na paddleboardu. Díky němu si užívají vodu, tráví příjemně čas s přáteli a zároveň si zlepšují svou kondici. Ano, to vše je možné zažít na paddle boardu.

Intenzivní cvičení

SUP vám poskytne velmi dobré procvičení celého těla. Využijete svou rovnováhu a sílu, abyste se udrželi ve vzpřímené poloze a pluli po vodě. Jak intenzivní cvičení bude záleží na podmínkách, v kterých budete pádlovat.

Pokud si paddleboarding vyzkoušíte na moři, může zde být spoustu vln a proudů, které vaše cvičení zintenzivní. Jestliže vytáhnete nafukovací paddleboard na klidnou hladinu jezera či přehrady, intenzita nebude tak velká.

Procvičení středu těla – Core trénink

Výhodou paddleboardingu je používání skoro každého svalu středu těla. Velkou část tvoří také nutnost udržení rovnováhy. Takže vaše svaly, které běžně nepoužíváte budou donuceny se zapojit.

Kromě toho při SUP používáte i svaly paží, zad a ramen, které potřebujete při pádlování ve vodě. Vnitřní svaly zad a břišní svaly, které mají na starosti rovnováhu jsou zapojeny neustále.

Šetrnost ke kloubům a vazům

Další výhodou, kterou nabízí paddle boarding je velmi nízké zatížení kloubů, vazů a šlach při pádlování. Pokud cvičíte např. v posilovně se zátěží nebo provozujete sporty, kde je kloubní systém víc zatěžován, existuje i vyšší riziko poranění.

SUP je zvlášť zajímavý pro běžce, kteří mají problémy s bolestmi kolen či kyčlí. S tímto novým druhem sportu je možné spálit velké množství kalorií bez poškození kloubů.  Proto jej také provozují lidé bez rozdílu věku.

paddling

Fitness benefity

Mezi jeden z hlavních přínosů patří velmi rychlé zlepšení vaší fitness úrovně. Při SUP používáte simultánně aerobní a silový trénink, který používá skoro všechny svaly v těle. Jízdu na paddleboardu je možné přirovnat ke cross tréninku.

Zdravotní benefity

Pro pádlování na SUP existuje mnoho zdravotních benefitů. K hlavnímu asi patří, že si budete jízdu užívat bez zbytečného rizika pro vaše zdraví. Chcete si zlepšit svou kardiovaskulární úroveň? Přínosy paddle boardingu v tomto směru jsou opravdu úžasné. Díky tomu se můžete vyhnout riziku srdeční zástavy či mrtvice.

Co jistě ocení všechny ženy je spotřeba velkého množství kalorií, což se následně projeví na ztrátě hmotnosti. Pokud máte nadváhu jde o perfektní řešení. Opět díky tomu snížíte šance na získání cukrovky, srdečního infarktu nebo problémů s klouby.

Jako jeden z mála sportů má také pozitivní vliv na snížení stressu. Při jízdě na prkně paddleboardu se uvolníte a budete skvěle relaxovat. Najdete si svůj rytmus a budete si pak vychutnávat okolní krajinu a klid. Jaký má stress negativní účinky na vaše zdraví asi není třeba rozepisovat.

Chcete vědět o paddleboardingu víc? 

Přečtěte si článek od zkušeného paddleboardisty – Paddleboarding sport pro všechny věkové kategorie. Vybavení pro paddleboarding sestávající z nafukovacího paddleboardu, který se vejde o batohu, pádla a oblečení najdete na stránkách – www.mysticstore.cz.